Lankytojai

1314324
Šiandien
Šią savaitę
Šį mėnesį
333
333
24045

mok pazymejimas
Pamokų laikas

Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos bendruomenė - projekto „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“ dalyvė

Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos mokytojų komanda, kurioje dirbo Daiva Sedelskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Salvinija Vaičiūnienė, geografijos mokytoja ekspertė, Diana Skvarnavičienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė, 2016 metais dalyvavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro skelbtame projektų konkurse „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“. Laimėjusi konkursą, mokykla buvo pakviesta įgyvendinti veiklas, kurių tikslas – sudaryti sąlygas mokiniams ugdytis netradicinėje aplinkoje: muziejuose, teatruose, nacionaliniuose ir regioniniuose parkuose, kitose įvairiose edukacinėse erdvėse.

Edukacinės programos, kurios suskirstytos į tris tematines kategorijas: gamtinės ir ekologinės krypties, kultūrinės - meninės krypties, technologijų ir kūrybinių industrijų krypties, leidžia mokiniams patraukliais ir inovatyviais būdais susipažinti su kultūra, istorija, meno pasauliu, kūrybinių industrijų galimybėmis (dizainas, technologijos, amatai, poligrafija ir pan.) bei lavinti bendrąsias (socialines, komunikacines, kūrybingumo, pažinimo, karjeros) ir dalykines (kultūrinę ir meninę, gamtamokslinę) kompetencijas, technologinius įgūdžius, ugdytis ekologinę savimonę.

Projekto įgyvendinimas prasidėjo tik šių metų rudenį. Mūsų mokyklos komanda (25 mokiniai ir pedagogai: Vilma Mikalauskienė, fizikos mokytoja metodininkė, Salvinija Vaičiūnienė, geografijos mokytoja ekspertė, Daiva Sedelskienė, biologijos mokytoja metodininkė) jau dalyvavo gamtinės ir ekologinės krypties programose „Orientavimasis gamtoje“, kuri vyko Verkių ir Pavilnių regioninio parko Pūčkorių atodangoje bei „Paslaugos gamtai“ vykusioje Biržų girioje. Dalyvaudami pirmojoje programoje po teorinės dalies, kurios metu mokiniams buvo paaiškinta apie orientavimosi gamtoje svarbą ir reikšmę, mokiniai atliko praktines užduotis ir išmoko, kaip orientuotis gamtoje pagal pasaulio šalis, naudojant ne tik archainius ar tradicinius būdus, bet pasitelkiant šiuolaiknes technologijas. Vaikai mokėsi greitai priimti sprendimus pasiklydus miške, orientuotis nepažįstamoje teritorijoje stebint gamtos ženklus, įgijo pagrindinius išgyvenimo gamtoje įgūdžius.

Antrosios gamtinės ir ekologinės krypties programoje mokiniams užsiėmimą girioje vedė Biržų „Aušros“ progimnazijos gamtininkų būrelio vadovas, kuris paaiškino ir parodė, kaip reikia tinkamai rūpintis paukščiais ir žvėrimis ne tik šaltuoju metų laiku, bet ir rudenį bei pavasarį. Mokiniai išbandė kopimo į medžius instrumentus, nes tik taip galima pasiekti inkilą, kurį reikia patikrinti ir išvalyti. Be to užsimezgė mūsų mokyklos mokinių ir Biržų gamtininkų būrelio narių partnerystė, nes abi mokyklos aktyviai dalyvauja gamtosauginėje veikloje.

Įsibėgėjęs ruduo nesutrukdė projekto dalyviams pasidžiaugti išvykomis į gamtą ir turiningu bendravimu su programų vadovais ir lektoriais. Mokinių teigimu, geriau vieną kartą pamatyti, išgirsti ir pabandyti gamtoje , negu kelis kartus skaityti vadovėlyje.

Projekto dalyvių dar laukia keturios edukacinės programos, kurios turi būti įgyvendintos iki 2018 metų vasario 15 dienos.